Vil du være med til at udvikle og udmønte en ny national dronestrategi?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Droneområdet er i vækst og om bare få år forventes droner at bidrage til væsentlige samfundsmæssige opgaver indenfor miljø, klima, sundhed og ikke mindst logistik og distribution af varer. Der er derfor behov for en ny national strategi for droner i det danske luftrum. Med strategien skal der skabes rammer for inklusionen af droner i dansk luftrum i samspil med den øvrige luftfart, samtidig med, at myndigheder og relevante brancher skal sætte rammerne for den videre udvikling og understøttelse af droneindustrien.

I den forbindelse er vi på udkig efter en ny kollega, der kan bidrage til såvel udvikling som udmøntning af dronestrategien. Arbejdet vil blandt andet bestå i – sammen med droneindustrien, organisationer og andre myndigheder - at planlægge og sikre fremdrift i arbejdet med dronestrategien.

Du vil blive en del af et meget dedikeret team, som i forvejen har travlt med mange forskellige sager, herunder sagsbehandling og risikovurdering, som skal muliggøre større og komplekse droneoperationer. Det er ikke et krav, at du har erfaring med denne type af sagsbehandling, herunder risikovurdering, men du skal have mod på at kaste dig ud i det og derudover trives i et juridisk komplekst fagområde.

Vi har mulighed for at tilpasse dine opgaver, så de matcher din profil, men opgaverne vil som udgangspunkt bestå af:

  • Overordnet ansvar for at koordinere og sikre fremdrift i arbejdet med den nye nationale dronestrategi.
  • Sagsbehandling, herunder risikovurderinger af droneoperationer.
  • Dialog med virksomheder, brancheorganisationer, andre myndigheder og borgere.
Vi lægger vægt på, at du:

  • Har erfaring med at koordinere og drive processer
  • Trives i myndighedsrollen og er professionel i dialogen med borgere og virksomheder
  • Tager ejerskab på dine arbejdsopgaver og selvstændigt sikrer fremdrift
  • Hurtigt kan sætte dig ind i ny lovgivning og agere inden for disse rammer
  • Har gode samarbejdsevner og er serviceminded både overfor borgere og kollegaer
  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt
  • Arbejder struktureret og med sans for detaljen
  • Trives i en dynamisk politisk organisation og brænder for god service og korrekt sagsbehandling
  • Har lyst til at være en del af en arbejdsplads præget af høj faglig stolthed og et godt samarbejdsklima
Det er ikke et krav, at du har erfaring med at operere droner eller at du har luftrumskendskab, men en interesse for droner vil være en klar fordel i arbejdet.

Bliv en del af hverdagen i droneteamet
Vores opgaver på droneområdet er meget tværfaglige. Teamet består både af medarbejdere med specialistviden indenfor droneområdet, ligesom vi har jurister og generalister. Vi varetager alt fra sagsbehandling af operative tilladelser og risikovurderinger, til informationsindsatser rettet mod borgere og virksomheder, regelarbejde og varetagelse af danske interesser i internationale fora.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer om ugen og ansættelsen sker efter gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2023.
Der er krav om, at ansøger kan sikkerhedsgodkendes i stillingen. Rejsedage kan forekomme.

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos specialkonsulent Stine Danielsen (mail: sdan@trafikstyrelsen.dk, tlf. 29604661) eller kontorchef Lars Korsholm (mail: lkor@trafikstyrelsen.dk, tlf. 41780123).

Ansøgning
Send din ansøgning via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk. Vi skal modtage din ansøgning senest den 18. august 2022 klokken 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35. Der kan være test og besvarelse af case i forbindelse med ansættelsesforløbet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Trafikstyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171092&DepartmentId=7682&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882204

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet