BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en visitator på ældreområdet i Center for Rehabilitering, Omsorg og Sundhed, der er sundhedsfagligt uddannet og har erfaring med myndighedsudøvelse og gerne også forløbskoordinering.
Stillingen er til besættelse 1. november 2024.
Forandringer kommer de kommende år til at præge ældreområdet, myndighed og rollen som visitator. Center for ROS har i 2022 lanceret en ny politisk besluttet Ældrestrategi med overskriften, "Et kommunalt sundhedsvæsen - sammen med borgeren". Her er defineret 4 klare pejlemærker for den retning som organisationen fremefter skal styre mod. Visionen er klar: over de kommende år skal vi styrke samarbejdet med hjemmeplejen og komme endnu tættere på borgerens ønsker til og om hjælpen.
Vi gætter på, du allerede nu er nysgerrig på at læse mere om Ældrestrategien, pejlemærkerne og indsatserne https://www.taarnby.dk/media/t2uhwwoq/%C3%A6ldrestrategi-2022.pdf
Vi tager afsæt i Tårnby Kommunes værdier VI SER MULIGHEDER - VI TÆNKER NYT - VI ARBEJDER SAMMEN og VI ER ORDENTLIGE. værdierne sætter vi i bevægelse på myndighedsområdet, når vi i den kommende tid ønsker at arbejde med stærke arbejdsfællesskaber.
Om jobbetI jobbet som visitator er du med til sikre, at borgerne i kommunen får en god, sammenhængende og meningsfuld indsats, som leveres i tæt dialog med borgeren selv, de pårørende og kollegaer fra ex. hjemmeplejen, sygeplejen, genoptræningen og plejehjemmene. Du kommer til at træffe afgørelser om personlig pleje, nødvendige praktiske opgaver og genoptræning efter Serviceloven.
Vi stræber altid efter, at overgangen fra hospital til kommune foregår så smidigt og hensigtsmæssigt som muligt og netop overgange har en særlig bevågenhed. Også de interne overgange i kommunen. Vi møder borgeren på hospital eller i eget hjem, hvor funktionsevnen vurderes. Vi sagsbehandler ud fra en helhedsorienteret og rehabiliterende tilgang i samarbejde med rehabiliteringsterapeuter.
Du træder ind på en arena i myndighed, hvor vi har gang i en række prøvehandlinger, der handler om at fjerne spild og grus i maskineriet. Vi deltager i et forbedringsteam, der afprøver visitation i en startpakke, og vi gør det sammen med hjemmeplejen og hverdagsrehabiliteringsterapeuter.
Refleksion over egen praksis fylder en del i hverdagen ligesom systematisk skemalagt faglig sparring. Vi har spurgt borgerne om, hvad der betyder noget i mødet med os. Vi glæder os over at blive klogere sammen, afprøve nyt og hele tiden stræbe efter at blive bedre samtidig med vi holder et stålfast blik på arbejdsmiljøet.
Dine kompetencer, baggrund og erfaringVi leder efter dig, der
- har solid erfaring med sundhedsområdet, gerne fra kommunalt regi og gerne erfaring med visitation
- er i stand til at løse myndighedsopgaven på en coachende og nysgerrig måde. Kompetence skal du sætte i spil i tværfaglige møder og på hjemmebesøg
- er sundhedsfaglig uddannet på professionsbachelor niveau
- har indsigt i de juridiske aspekter af arbejdet i en visitation eller mod på at lære det. Helt generelt trives du med at forvalte gældende lovgivning og politiske beslutninger
- bidrager til tværgående- og tværsektorielt samarbejde i en god ånd og evner at være tovholder/kontaktperson i borgerforløb med mange aktører
- tænker fremad, finder veje og skaber resultater. Du er løsningsorienteret og tænker i muligheder frem for begrænsninger
- er velformuleret mundtligt og skriftligt, og evner at få budskabet frem i dialogen med mennesker.
Du bliver en del af et myndighedsområde med to teams.
Et team - visitationen, der primært visiterer til hjemmepleje, hverdagsrehabilitering, afløsning- aflastning, vedligeholdende genoptræning, pasning af nærtstående med handicap, plejevederlag til pasning af døende, handicap- og plejebolig og ét team – hjælpemiddelteamet, der sagsbehandler ansøgninger om kropsbårne og tekniske hjælpemidler.
Du skal være en del af visitationen. Vi er 12 fagligt dygtige kollegaer, der lægger stor vægt på trivsel, fleksibilitet, respekt og ansvarlighed. Vi er et team med flere forskellige sundhedsfaglige profiler, som i hverdagen supplerer hinandens kompetencer til borgerens bedste. Vi har fokus på, at vidensdeling, læring og feedback skaber fælles forståelse. Et team, der står klar til at byde dig velkommen.
Det praktiskeSom medarbejder får du stillet bærbar pc og mobiltelefon til rådighed. Du har fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejdsdage ved behov. Du er selvtilrettelæggende ud fra opgavens art, sagsbehandlingstiden og teamets behov.
Løn- og ansættelsesvilkårAnsættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med efter forhandling. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.
Vi gør opmærksom på, at Tårnby Kommune har røgfri arbejdstid.
Yderligere oplysningerØnsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at rette henvendelse til teamleder Jesper Nielsen på telefon 2138 4172.
Ansøgningsfrist er den 23. september 2024. og der afholdes samtaler fredag den 27. september 2024
Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6110788