BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at starte din juridiske karriere i statens maskinrum for overenskomstforhandlinger? Brænder du for arbejdsretten og for at udfordre og styrke dine juridiske kompetencer i praksis? Så er du måske vores nye bachelorfuldmægtige i Medarbejder- og Kompetencestyrelsen
Bliv en del af et juridisk fagligt kompetent og engageret miljø Overenskomstkontoret består af 19 medarbejdere og ledere, der varetager overenskomstforhandlinger på det statslige område. Vi er repræsentant for statens arbejdsgivere, fx ministerier, styrelser, forsvar, politi og undervisningssektoren, og varetager deres interesser ved forhandlinger, løsninger af tvister og i rådgivning. Vi varetager også større opgaver og projekter af tværgående karakter.
Du vil blive involveret i et bredt udsnit af kontorets opgaver. Der vil også være rig mulighed for, at du selv kan præge din opgaveportefølje alt efter erfaring og interessefelt. De faste arbejdsopgaver er bl.a.:
- Overenskomstforhandlinger (herunder klargøring af materiale, aftaleredigering mm.)
- Forhandlinger af fagretlige sager med kollegaer i kontoret
- Udarbejde juridiske notater og analyser
- Sagsbehandling på rådgivningshenvendelser
- Ajourføring af statens Personale Administrative Vejledning (PAV)
- Juridisk informationssøgning (domspraksis, tidligere journalsager mm.)
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Om dig Vi forventer, at du:
- er i gang med en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse, som eksempelvis cand. jur./ba. jur. eller cand. merc. jur./HA. jur.
- har interesse for arbejdsret
- er fagligt engageret og har overskud at lægge i arbejdsopgaverne
- er samarbejdsorienteret og en udpræget holdspiller
- ønsker at bidrage til kontorets gode sociale miljø
- har blik for detaljen og tager et selvstændigt ansvar for dine opgaver - naturligvis under kyndig vejledning af erfarne kolleager.
Den forventede arbejdstid er ca. 25-30 timer om ugen. Der er mulighed for at tilpasse din arbejdstid efter din undervisning og dine eksamensperioder. Samtidig forventer vi, at du er fleksibel i perioder, hvor kontoret har behov for at komme i mål med større opgaver.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.
Yderligere oplysninger Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Sara Bacher Jakobsen på tlf. 3527 1161.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 13. juli 2023.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter Overenskomst for akademikere i staten. Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1301 København K.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Vallensbæk Landgreven 4, 1301 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170387&DepartmentId=10319&MediaId=3802&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862023