Danmarks største universitet søger ny kollega til Regnskabssektionen - forvaltning af anlægsaktiver samt øvrige opgaver på regnskabsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Københavns Universitet (KU) er Danmarks ældste og største universitet, og blandt verdens bedste, med over 10.000 ansatte, knap 37.000 studerende og årlige indtægter på ca. 10 mia. kr. Drevet af intellektuel kreativitet og kritisk tænkning har KU’s forskere og studerende siden 1479 udvidet horisonter og bidraget til at bevæge verden fremad. KU består i dag af 6 fakulteter, 36 institutter og flere end 200 forskningscentre fordelt på bl.a. fire campusområder i København.

KU er derfor en stor og kompleks arbejdsplads, med rigtig mange faglige problemstillinger og opgaver. I Koncern-Økonomi i Fællesadministrationen er det bl.a. vores opgave at skabe rammerne for og understøtte den økonomiske styring af KU samt at udarbejde den løbende økonomiske rapportering internt og eksternt.

Til Regnskabssektionen i Koncern-økonomi søger vi en ny kollega med tiltrædelse snarest muligt. Regnskabssektionen har ca. 50 medarbejdere, og det overordnede ansvar for hele regnskabsområdet, herunder regelfortolkning, udarbejdelse af regelsæt og vejledninger, rådgivning mv. Vi har stort fokus på løbende at udvikle og effektivisere området.

Stillingen er placeret i enheden Koncernregnskab med 15 engagerede kollegaer, hvor du skal arbejde med en række koncernprægede regnskabsopgaver.

KU anvender Økonomistyrelsens standard økonomisystemer (Navision Stat, IndFak, RejsUd og LDV).

Vi søger og tilbyder

Vi søger en udadvendt, initiativrig person, som har lyst til at varetage de løbende driftsopgaver i relation til anlægsområdet, indgå i udviklings- og optimeringsprocesser, samt arbejde i spændingsfeltet mellem regnskab, organisation og systemer med en bred kontaktflade i og uden for Koncernregnskab.

Vi tilbyder en stilling inden for et spændende - og til tider komplekst - opgavefelt, der giver rig mulighed for såvel udfoldelse som udvikling af faglige og personlige kompetencer, herunder mundtlig og skriftlig formidling.

Du bliver en del af teamet Finansielt Regnskab og Anlæg (FIRA), der bliver ledet af en faglig koordinator, og består af 5 medarbejdere med regnskabsfaglige baggrunde og mange års erfaring med både praktisk og teoretisk regnskab. Vi har et stærkt sammenhold og fællesskab i teamet, en uhøjtidelig omgangstone, og den gode trivsel er noget vi prioriterer i en til tider travl hverdag.

Ud over spændende arbejdsopgaver og gode kolleger tilbyder vi en arbejdsplads i en traditionsrig og kompleks organisation, i hjertet af København (Krystalgade 25). Vi lægger stor vægt på at sikre balance mellem arbejde og fritid, bl.a. via fleksibel arbejdstid og arbejdstilrettelæggelse.

Primære arbejdsopgaver

FIRA er med til at sætte rammen for KU’s regnskab, og vores kerneopgaver ligger bl.a. i anlægsregistrering og -controlling, udviklingsopgaver med indvirkning på regnskabsområdet, udarbejdelse af tal til årsregnskabet, diverse ”kompleks” bogføring, agere primær kontakt til KU’s revisor, løbende dialog med Uddannelses- og Forskningsstyrelsen om regnskabsområdet i sektoren, udførelse af og rådgivning om interne finansielle kontroller og regnskabsmæssig controlling, bidrage til løbende regnskabsmæssig ledelsesrapportering, vedligeholdelse af KU’s kontoplan, rådgivning og sparring med fakulteter og institutter om diverse regnskabsmæssige udfordringer osv.

Arbejdsopgaverne i denne stilling udgøres overvejende af en fast opgaveportefølje inden for anlægsområdet, og du skal i tæt samarbejde med gode kolleger og den faglige koordinator, deltage i løsningen af disse, herunder:

  • Regnskabsmæssig forvaltning og håndtering af anlægsaktiver med en samlet aktivmasse på ca. 4 mia. kr., herunder bl.a. deltage i den løbende drift, samt udviklingsaktiviteter i relation hertil
  • Medvirke til og forestå kompetenceudvikling af kollegaer i form af vejledning og rådgivning samt undervisnings- og andre informationsaktiviteter, bl.a. i relation til anlægsområdet
  • Deltage i udarbejdelse af materiale til interne/eksterne interessenter, herunder revisionsmateriale
  • Medvirke til at etablere optimal økonomisk registreringsstruktur for nye anlægsprojekter (bidrage til optimale processer)
Der vil dog også være tale om, at du skal deltage i løsningen af nogle af de øvrige mangeartede drifts- og udviklingsopgaver på regnskabsområdet.

Vi sørger selvfølgelig for, at du bliver godt rustet til at varetage dine opgaver gennem en grundig oplæring og løbende sparring. Med tiden vil du få mulighed for at lave tilpasninger til din opgaveportefølje.

Faglige kvalifikationer

Det forventes, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for regnskab og økonomi. Det er selvfølgelig en fordel, hvis du har erfaring med lignende opgaver, som du kan bringe med til stillingen, men du kan også være nyuddannet.

Du har et godt blik for regnskabsmæssige sammenhænge og har en veludviklet sans for it-systemer. Gode kompetencer inden for Microsoft Excel vil også være en fordel.

Dit arbejde vil i høj grad kræve sparring med kolleger og samarbejdspartnere på KU, og du skal derfor trives i en stilling, hvor du løbende har kontakt til mange forskellige samarbejdspartnere i organisationen.

Det vigtigste for os er, at du er motiveret til at arbejde med teamets opgaver. Stillingen kræver nemlig, at du tilegner dig en stor forretningsforståelse, et detaljeret kendskab til KU’s registreringssystem Navision Stat og KU’s retningslinjer for den regnskabsmæssige anlægsstyring.

Personlige kvalifikationer

Du er initiativrig og trives i et miljø med forskellige opgaver af regnskabsmæssig karakter, og høj faglighed og præcision i opgaveudførslen. Du stiller store krav til din egen opgavevaretagelse, og tager selvstændigt initiativer for at være på forkant og kunne overholde deadlines. Du har gode samarbejdsevner, ønsker at bidrage både fagligt og socialt, kan lide at sparre om opgaverne og udvikle dig selv og din faglighed samt tager hverdagens udfordringer med godt humør.

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger, kan du henvende dig til enhedsleder Bjarne Friis Ploumark på tlf. 2330 1856 - mail bfp@adm.ku.dk eller faglig koordinator Daniel Larsen på tlf. 6046 5980 – mail daniel.larsen@adm.ku.dk.

Løn og ansøgning

Stillingen er 37 timer om ugen inkl. frokost.

Ansættelse pr. 1. november 2023.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til statens overenskomst mellem Skatteministeriet og AC, med indplacering som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af erfaring og kompetencer eller i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og efter Cirkulære om organisationsaftale for Kontorfunktionærer med indplacering i løngruppe 3, sats 2 eller 3 alt efter erfaring og kompetencer. Der vil være mulighed for at forhandle et personligt tillæg efter kvalifikationer.

Send ansøgning, bilagt CV, samt dokumentation for uddannelse via jobsiden på www.jobportal.ku.dk senest den 20. august 2023.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 34 og 35.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

KU - FA - Kbh K, Universitetsfirkanten, Nørregade 10, 1165 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1307&ProjectId=159699&DepartmentId=19020&MediaId=4632&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875591

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet