Fagligansvarlig proceskonsulent til nyoprettet enhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en stærk faglighed indenfor procesdesign og optimering? Har du lyst til at have fagligt ansvar for etablering af en ny enhed, der skal arbejde med administrative processer på tværs af en stor og kompleks styrelse? Så er chancen her nu. Banedanmark står overfor implementering af et nyt koncept for det løbende arbejde med kortlægning og optimering af styrelsens administrative processer. Som fagansvarlig proceskonsulent i Banedanmark, får du i samarbejde med din leder til opgave at etablere en ny enhed, som skal implementere en ny tilgang til kortlægning, optimering og modellering af administrative processer.

Den nyoprettede enhed vil blive en del af ledelsessekretariatet i Ressourcedivisionen, der understøtter økonomi- og ressourcedirektøren gennem bl.a. varetagelse af styrings-, koordinations, kvalitetssikrings- og udviklingsopgaver. Den nyoprettede enhed får til opgave at fokusere på arbejdet med de administrative processer og forventes opbygget i løbet af 2023 og 2024. Den fagansvarlige proceskonsulent vil spille en central rolle i opbygningen. Arbejdet understøttes desuden i opbygningsfasen af interne projektressourcer i Banedanmark.

Du sikrer at procesfagligheden er i top Som fagansvarlig proceskonsulent vil dit mål være at sikre et højt serviceniveau og at procesfagligheden er i top, når forretningen har brug for hjælp og støtte. Det er derfor din opgave og dit ansvar at være fagligt fyrtårn for teamet, at videreudvikle værktøjskassen og metodeapparatet samt være ansigtet udad til i forretningen. Du indgår også selv i det konkrete kortlægnings- og optimeringsarbejde, som du behersker til fingerspidserne. Det gør du i tæt samarbejde med Banedanmarks divisioner og de procesansvarlige.

Dine primære opgaver er:

  • Udvikling af fagområdet, teamet, værktøjskasse og metodeapparat
  • Facilitering af kortlægnings-og optimeringsworkshops samt modellering
  • Samarbejde og koordinering med interessenter og samarbejdspartner
  • Bidrage til at få sat administrative processer på dagsordenen og sikre ledelsesforankring
  • Fastholdelse og løbende evaluering af strategi for procesgennemgang
Erfaring med fagligledelse og stærke proceskompetencer Du bliver en del af en stor organisation med masser af administrative processer fordelt over hele Banedanmark. Derfor er det afgørende, at du kan bevare overblikket, prioritere, arbejde struktureret og at dine kommunikationsevner er i top, da meget af dit arbejde afhænger af det gode samarbejde med forretningen. Da vi skal implementere en ny måde at arbejde med administrative processer på, er det helt centralt, at du er servicemindet, lytter til brugerne og procesejerne og møder udfordringer med en konstruktiv tilgang.

Du har flere års dokumenteret erfaring som proceskonsulent, og er gerne certificeret inden for procesdesign-og optimering. Erfaring med forandringsledelse vil desuden være en fordel. For at kunne indgå i procesarbejdet på tværs af mange specialistfagligheder skal du være hurtig til at sætte dig ind i nye områder og forstå komplekse sammenhænge.

Endelig er du motiveret for at indtagen rollen som fagansvarlig og stå i spidsen for den daglige planlægning og drift i enheden i samarbejde med din leder, som er personaleansvarlig for enheden.

Løn og ansættelsesvilkår Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.

For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Din faste arbejdsplads bliver centralt placeret ved Dybbølsbro station på Carsten Niebuhrs Gade, København V.

Kontakt og ansøgning Vi ser frem til at modtage dit CV og din ansøgning senest onsdag den 9. august. Du søger stillingen ved at klikke på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Har du spørgsmål, kan du sende en mail til ihlt@bane.dk eller i uge 31 og 32 kontakte chef for ledelsessekretariatet Ida Holst på 24659517. Vi glæder os til at høre fra dig.

Banedanmark opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192458&DepartmentId=22273&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5863120

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet