BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi har et særligt fokus på informationssikkerhed og risikovurderinger i Skatteankestyrelsen – på alle niveauer i vores opgaveløsning. Det er et område, som kun kommer mere i centrum. Der er en række administrative opgaver, som er vigtige i den sammenhæng, og det er her, du kommer ind i billedet. Vil du følge op på sager, udarbejde rapporter eller skrive orienteringer om informationssikkerhed?
Du har det administrative overblik
På kontoret Digitalisering arbejder vi med alt fra projekter til drift. Vi har vidt forskellige baggrunde, men interessen for it og digitalisering til fælles. Vi er 17 medarbejdere på kontoret, som er delt op i tre teams. Du får en plads i teamet for tværgående opgaver sammen med 5 kolleger, hvor du har det administrative overblik som informationssikkerhedsmedarbejder.
Sammen med informationssikkerhedskoordinatoren vil du implementere og vedligeholde vores informationssikkerhedsledelsessystem (ISMS) baseret på ISO 27001 og sikkerhedscirkulæret. Det kræver en kærlighed for detaljen, og du får brug for din evne til at strukturere og tilrettelægge administrative processer.
Du får en god indføring i informationssikkerhedsområdet, bl.a. via vores tætte samarbejde med resten af Skatteministeriets styrelser og departementet. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen sætter de overordnede retningslinjer for implementeringen af standarder for informationssikkerhed – herunder politikker, vejledninger og medarbejderhåndbøger. Du modtager også oplæring i strukturen omkring materiale og arbejdsgange.
Du får et tæt samarbejde med databeskyttelsesteamet og beredskabskoordinatoren og vil sammen med informationssikkerhedskoordinatoren blive en del af et koncernfælles forum for informationssikkerhed.
Du får tilknyttet en fast sparringspartner, som sammen med dig og din leder følger og lægger en plan for din faglige og personlige udvikling. Vi tilrettelægger et onboardingprogram skræddersyet til dig.
I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Du får bl.a. følgende ansvarsområder og primære opgaver
- følge op og afrapportere på risikovurderinger og risikohåndteringsplaner
- sekretariatsbetjene informationssikkerhedsudvalget
- dokumentere systemer og processer
- koordinere og facilitere interne og eksterne audits samt håndtere eventuelle afvigelser eller anbefalinger
- håndtere informationssikkerhedshændelser.
- har stor erfaring med kontorområdet og administrative opgaver. Du kan også have akademisk baggrund, fx som nyuddannet. Du må gerne have kendskab til risikovurderingsområdet og ISO27001.
- kan lide at hjælpe, vejlede og samarbejde på tværs af fagligheder og er skriftligt velformuleret.
- forholder dig kritisk til processerne og arbejder løsningsorienteret.
- er dygtig til at strukturere og gennemføre administrative procesesser og har blik for detaljen samtidig med, at du har overblik.
- målretter din kommunikation til de enkelte modtagere og har forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation.
”I Digitalisering er vi en herlig, blandet flok. Tonen på kontoret er munter og positiv – og vi interesserer os oprigtigt for hinanden. Der er rummelighed og plads til vores forskellige personligheder og baggrunde. Det, jeg synes, kendetegner kontoret, og faktisk styrelsen generelt, er, at du møder enormt søde og super dygtige mennesker. Fordi vi har tværgående opgaver, kommer du til at samarbejde med hele huset, og det giver rig mulighed for, at du kan udvikle dig fagligt og generelt opbygge stor viden”, fortæller chefkonsulent Simon Meilandt Boldsen.
I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.
Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” seneste den 8. august 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Therese Hjelm Andersen på telefon 3376 0217. Ønsker du at høre mere om opgaverne fra en eventuelt kommende kollega, er du velkommen til at kontakte Marianne Prior på telefonnummer 3376 0791 (bortset fra i perioden 22. juli til 6. august pga. ferie).
Vi læser ansøgninger og holder samtaler løbende.
Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. oktober 2023 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt Ved Vesterport 6, 4. sal, 1612 København V.
Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen København, Ved Vesterport 6 6, 1612 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170494&DepartmentId=9885&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5865062