BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du i et stærkt fagligt juridisk miljø, og har du lyst til en alsidig arbejdsdag på en unik arbejdsplads? Så er du den medarbejder, vi søger. Lige nu søger Kontor for Jura og Pension nye kollegaer til ansættelsesretsteamet, som skal bidrage til at skabe rammerne for fremtidens statslige arbejdspladser og rådgive statens arbejdsgivere.
Om stillingen Kontor for Jura og Pension leverer målrettet juridisk rådgivning til de statslige arbejdsgivere – fra ansættelse, over afsked, til pension og embedsmandsetik. Vi er et kontor med mange forskelligartede opgaver og med fagligt dygtige, engagerede og humoristiske kolleger, der alle vil tage godt imod dig. Kontoret består af et ansættelsesretsteam og et pensionsteam, hvor du vil blive en del af ansættelsesretsteamet. I Ansættelsesretsteamet varetager vi i fællesskab med kontorets pensionsteam og styrelsens øvrige kontorer opgaven med rådgivning af statens arbejdsgivere inden for det arbejds- og ansættelsesretlige område.
I Ansættelsesret:
- rådgiver vi de statslige arbejdsgivere om ansættelsesretlige spørgsmål
- deltager i forhandlinger med de faglige organisationer og deltager som sidedommere i faglig voldgifter
- udarbejder retningslinjer, vejledninger og notater om ansættelsesret på det statslige område
- er ansvarlige for Kodex VII og God adfærd for offentligt ansatte på det statslige område
- koordinerer den EU-retlig regulering på det ansættelsesretlige område på statens område og deltager i en række internationale fora
- laver ministerbetjening samt udarbejder svar til Folketinget
- deltager i netværk, afholder oplæg, kurser og gå-hjemmøder om ansættelsesret for de statslige arbejdsgivere
- koordinerer og sagsbehandler aktindsigt på tværs af styrelsen.
Om dig Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk kandidatuddannelse som fx cand.jur. eller cand.merc.(jur.) og har interesse for ansættelsesret.
Du skal kunne se dig selv i rollen som juridisk rådgiver for de statslige arbejdsgivere. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med at arbejde politiske processer i centraladministrationen. Det vigtigste er, at du har lyst til rådgivning og forhandling.
Vi lægger vægt på, at du:
- har juridisk erfaring inden for ansættelsesret og gerne inden for det offentlige område
- generelt har en stærk juridisk faglighed, som du også kan anvende i en politisk kontekst
- har gode analytiske evner og god dømmekraft.
- kan arbejde selvstændigt og struktureret med blik for det væsentlige,
- er initiativrig og ikke er bleg for at tage teten
- trives med, at forandringer er en del af hverdagen
- har et godt humør og masser af gåpåmod, selvom du til tider må prioritere mellem flere vigtige opgaver.
Vi har til huse tæt på Kgs. Nytorv, og metroen ved Marmorkirken er lige om hjørnet. Kan du godt lide at træne, så har vi også et træningscenter.
Det er vigtigt for os, at du får en god start i styrelsen. De første par uger er der lagt et onboardingprogram, hvor du får rig mulighed for at lære dine nye kollegaer og huset at kende og komme godt i gang med dine arbejdsopgaver.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Dit arbejdssted vil være Landgreven 4, 1301 København K.
Flere oplysninger Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kirsten Stensgaard, tlf. 35 27 11 17, e-mail: kirst@medst.dk eller teamleder Camilla Lindqvist, tlf. 35 27 11 29, e-mail: camli@medst.dk.
Ansøgning Vil du søge stillingen, skal du sende ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via linket ”Søg stillingen” senest den 11. august 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Vallensbæk Landgreven 4, 1301 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171060&DepartmentId=10319&MediaId=3802&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881067