Projektleder til IT- og digitaliseringsprojekt vedr. Graviditetsmappen (Barselsvikar)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gerne lede IT- og digitaliseringsprojekter sammen med dygtige og engagerede kollegaer? Vil du gerne arbejde på en fleksibel arbejdsplads i et stærkt fagligt miljø, med udviklende arbejdsopgaver og håndtering af komplekse problemstillinger?

Om projektledelse hos Sundhedsdatastyrelsen

Projekt- og programledere i Sundhedsdatastyrelsen er samlet i en projektsektion sammen med testmanagement og projektporteføljen.

Vores projektportefølje bliver større og større, og vi arbejder i øjeblikket bl.a. med projekter til:

  • udformning af en ny digital mulighed for fravalg af genoplivningsforsøg for aldersvækkede
  • modning af Graviditetsmappen
  • data fra det nære sundhedsvæsen
  • omstilling til MitID/NL3
  • og meget mere.
Din hverdag hos os

Vi har brug for en dygtig og engageret projektlederkollegaer til et barselsvikariat i vores projektsektion, som kan bidrage til at løfte projektledelsen af modningsprojektet omkring Graviditetsmappen og indgå i et projektledersamarbejde herom.

Projektet er komplekst, og vi forventer derfor, at du har nogen erfaring med projektledelse eller koordinering af større projektlignende opgaver samt forstår at arbejde i en politisk styret organisation. Du skal sammen med erfarne kollegaer kunne arbejde videre med projektet og projektets tilknyttede samarbejdspartnere. Du vil møde komplekse problemstillinger, som kræver, at du kan gå forrest for at finde de gode, fælles løsninger. Evnen til at skabe relationer på tværs af styrelsen, sundhedsvæsenet, et bredt spektrum af interessenter og leverandører er afgørende for både din og vores succes.

Dine opgaver vil bl.a. konkret omfatter:

  • Generel projekt- og mødeledelse
  • Planlægning og opfølgning på aktiviteter i projektet, både internt og eksternt
  • Bidrag til analyse- og problemløsning på tekniske og forretningsmæssige udfordringer
  • Statusafrapportering til bl.a. Styregruppe og arbejdsgrupper.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, vi er mere interesserede i dine erfaringer og dokumenterede resultater. Vi har brug for dig, der er god til projektstyring, er analytisk stærk samt en dygtig formidler både mundtligt og skriftligt.

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har viden om sundhedsområdets struktur. Måske har du arbejdet i en af sektorerne og herigennem opnået indsigt i sundhedsområdet eller implementering af digitale sundhedsløsninger. Det er vigtigt, at du kan sætte dig ind i både tekniske og sundhedsfaglige problemstillinger, da din rolle vil være at sikre sammenhængen mellem de forretningsmæssige krav og de tekniske løsninger.

Vi efterspørger en udadvendt profil, der kan manøvrere blandt flere interessenter, hvor tekniske begreber er en del af hverdagen, og hvor der er en forventning om, at du arbejder struktureret og tænker løsningsorienteret. Samtidig får du brug for din gennemslagskraft og dine veludviklede kommunikations- og samarbejdsevner ift. interne og eksterne interessenter.

Det er yderligere en fordel, at du har erfaring inden for flere af disse områder:

  • Kendskab til statens it-projektmodel og Prince2
  • Kendskab med agile udviklingsmetoder
  • Erfaring fra politisk styret organisation
Om os
Du bliver en del af afdelingen Tværgående Digitalisering og Metode. Vi leder it-projekter, styrer it-systemer og har en koordinerende rolle i forhold til it på ministerområdet. Afdelingen rummer mange forskellige faglige kompetencer, bl.a. IT-Projektledere, it-arkitekter, System Managers, generalister, en udbudskonsulent og en kontraktmanager.

Du bliver en del af en projektsektion på 13 medarbejdere, der primært arbejder med projektledelse. Du får et fagligt fællesskab med andre, der har samme rolle som dig, hvor vi lægger vægt på at dele viden og hjælpe hinanden. Vores arbejdskultur er præget af godt humør, tillid og en høj grad af frihed, og vi har gode muligheder for selv at tilrettelægge vores arbejdsopgaver.

Vi tilbyder

Vi er placeret i historiske omgivelser sammen med Statens Serum Institut, 6 minutter på cykel fra Rådhuspladsen. Vi har rigelige gratis parkeringspladser.

Det sociale samvær vægtes højt i styrelsen, og vi har en aktiv personaleforening med en række klubber såsom løbeklub og vinklub. Der er endvidere fitnesscenter, gymnastiksal og tennisbane, som står til rådighed for styrelsens medarbejdere.

Vi værner om vores arbejdstid, og forventer generelt ikke, at du arbejder mere end aftalt i din kontrakt. Der er mulighed for at aftale hjemmearbejde, men vi vægter også tilstedeværelse med kolleger, fordi det giver bedre betingelser for faglig sparring, videndeling og samarbejde.

Kompetenceudvikling er et fokusområde, og du vil få mulighed for at styrke og udvikle dine kompetencer som projektleder gennem interne og eksterne kurser.

Kulturen i sektionen er præget af at være uformel og vi dyrker et stærkt fællesskab med høj grad af videndeling, hvor vi samarbejder om hele tiden at forbedre vores kompetencer og levere projektledelse af høj faglig kvalitet.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Er du ikke akademiker, bliver du ansat efter gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Skatteministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK/samdata).

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til teamleder Søren Jakobsen på tlf. 3268 8143 i perioden 1-8. august eller sektionsleder Ida Anthony på tlf. 2728 2968 i perioden 9-10. august.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sundhedsdatastyrelsen, Ørestads Boulevard 5, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171020&DepartmentId=10116&MediaId=2519&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880082

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet