Udbudskonsulent til fremtidens infrastruktur

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at opbygge en organisation, der styrker effektive udbud i Banedanmark og præger udviklingen af fremtidens infrastruktur?

Med infrastrukturplanen 2035 har regeringen valgt at investere ca. 161. mia. kr. i Danmarks fremtidige infrastruktur. Dette betyder at vi i Banedanmark nu søger udbudskonsulenter-/projektledere, som vil være med til opbygge og udvikle en ny og professionaliseret måde at lede udbudsprocesser på for Banedanmark, så vi sammen får bygget en bæredygtig jernbane. Som udbudskonsulent vil du fungere som projektleder, der skal drive vores udbudsprocesser. Det vil det være din opgave at bistå Banedanmark med at gennemføre udbud, herunder bl.a. gennemførsel af markedsdialoger, ledelse af arbejdsgrupper, samt koordinering af tekniske ressourcer mv.

Du bliver, sammen med ca. 15 kolleger, en del af Sourcing i Banedanmarks Ressource Division. Opgaveporteføljen er dynamisk, udover bl.a. udbud af jernbanetekniske varer, tjenesteydelser mv., så har vi fokus på at udvikle og implementere strategiske initiativer, der kan understøtte resten af Banedanmarks indkøb. Vi arbejder med økonomiske analyser, kontraktstyring, kategoristyring, planlægning, procesledelse og ledelsesrapportering.

Du bliver en vigtig holdspiller i et projektteam med interne konsulenter og projektledere, der i tæt samarbejde med alle dele af Banedanmark skal sikre gode aftaler på de rigtige produkter til fremtidens infrastruktur. Du får højt engagerede kolleger og en uformel og humoristisk tone. Teamet medvirker desuden til vidensdeling og kompetenceudvikling på udbudsområdet i hele Banedanmark.

Du får en fleksibel arbejdsplads, med mulighed for op til 2 fastaftalte hjemmearbejdsdage pr. uge, og med mulighed for yderligere hjemmearbejde aftalt ad hoc.

Profil

Din profil er ikke nødvendigvis specialiseret inden for udbud eller projektledelse, det vigtigste er at du har interessen, og naturligvis gerne erfaring. Dine opgaver vil afspejle din profil, med mulighed for efteruddannelse og kompetenceudvikling.

Det vægter positivt, at du har værktøjerne til at kunne tilrettelægge, lede og styre udbudsprocessen fra behovet opstår til kontrakten skrives under. Det vil være dit ansvar at planlægge og styre udbudsprocessen, sikre overholdelse af deadlines, ledelsesmæssig forankring og rapportering. Endelig sikrer du en god overlevering af kontrakten efter underskrift.

Din hverdag bliver dynamisk, og du får en bred kontaktflade. Du kan dine styringsprocesser, da det bliver dit ansvar at sikre inddragelse af alle relevante interessenter. Dine primære samarbejdspartnere er teknikere og fagspecialister, men du kommer også til at arbejde sammen med analytikere, jurister, operationelle indkøbere mv.

Du er god til at opbygge relationer på tværs af organisationen. Som person evner du derfor at få folk med dig, samt at støtte og sparre med en bred vifte af faglige profiler. Du har desuden nemt ved at kommunikere både på skrift og i tale og kan lede en workshop/arbejdsgruppe, samt omsætte faglige behov og ønsker til en kravspecifikation, tilbudsliste og evalueringsmodel.

Du er energisk, vedholdende og resultatorienteret – også når det ikke lige går som planlagt – og kan trives når det går stærkt. Du er en holdspiller, men kan selvstændigt lede en projektgruppe, tage initiativet og ikke mindst følge op. Du er altså med i processerne fra start til slut og evner at tage ejerskab.

Vi forestiller os umiddelbart, at du har erfaring med indkøb, udbud og ledelse af processer – her vil en relevant akademisk baggrund være et plus men ikke et krav.

Løn

Er du akademiker, ansættes du i forhold til gældende AC-overenskomst, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ellers er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 4, Hovedstad. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension, og eventuelle lokale tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sektionschef for Sourcing Leon Askov. Send din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende vurderer ansøgninger og indkalder til samtale. Send gerne dit eksamensbevis med ansøgningen.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192452&DepartmentId=22260&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862118

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet