BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre staten mod hvidvask i Danmarks største styrelse? Er du skarp på systemer og data, og ser tingene i et perspektiv på tværs af hele processen fra start til slut? Og vil du være ansvarlig for at sikre effektiv opkrævning af skatter og afgifter? Så er du måske vores nye kollega.
Teknisk problemknuser med fokus på projektledelse og løsninger
Vi søger en erfaren konsulent til vores procesejerteam på opkrævningsområdet i Skattestyrelsen. Teamet har det overordnede ansvar for betalingsprocesserne for de 1.000 milliarder kr., som virksomheder årligt indbetaler i skatter og afgifter. Vi udformer og kortlægger de forretningsprocesser, som ligger til grund for arbejdsgange i sagsbehandling og funktionalitet i opkrævningssystemerne. Vi tager ansvar for og kvalitetssikrer ændringer til eksisterende processer, og vi følger implementeringen til dørs, så de gør en konkret forskel for de medarbejdere, der arbejder med opkrævningsopgaven, og for de virksomheder, der betaler deres skatter og afgifter.
Hos os får du mulighed for at være problemløser på konkrete og meningsfyldte udfordringer, der har betydning, og drive udviklingsopgaver til fremtidssikring af opkrævningen af skatter og afgifter i samarbejde med dygtige medarbejdere og ledere på tværs af Skatteforvaltningen.
Du bliver en del af et kontor med fokus på samarbejde og fælles løsninger. I det daglige vil du indgå i et team, der sikrer den daglige drift af skattekontoen, hvor der er fokus på at løse daglige udfordringer og behov for tilpasninger, langsigtede udviklingsarbejder og procesledelse og -ejerskab.
Dine konkrete opgaver vil blive fastlagt efter dine kompetencer, men det kan være, at du:
- Leder projekter og forandringer på opkrævningsområdet.
- Sikrer fremdrift på ofte komplicerede, tekniske opgaver på tværs af systemer.
- Bidrager til udvikling af praktiske løsninger med systemejer og leverandører.
- Bidrager til at udarbejde analyse- og databaserede beslutningsgrundlag.
Du kan forvente at dine kompetencer og ønsker til din faglige og personlige udvikling bliver taget alvorligt, og du vil få adgang til onboarding, kompetenceudvikling og efteruddannelse, så du altid er rustet til dine faglige opgaver og udfordringer. Vi kan bl.a. tilbyde dig specialisering i et komplekst systemlandskab med mulighed for optimering i samarbejde med dygtige og gode kollegaer over hele Danmark, gode karrieremuligheder, konstruktiv sparring og en familievenlig arbejdsplads. Hvis du har tilknytning til Forsvaret, Hjemmeværnet eller det civile beredskab, er der mulighed for tjenestefri til dette efter aftale.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en IT-teknisk eller akademisk uddannelse suppleret med en god teknisk indsigt, og at du har erfaring med at omsætte din faglighed i praksis. Du er motiveret af at løse komplekse tekniske udfordringer og skabe sammenhæng i processen fra lovgivning til implementering. Du er god til at skabe overblik og struktur over komplicerede sammenhænge samt videreformidle til andre fagområder. Det er ikke en forudsætning, at du har kendskab til skatteområdet, men du skal have lyst til at dygtiggøre dig og sætte din faglighed i spil. Kendskab til opkrævningsprocesser, SAP-universet og kravsspecifikationer er en fordel.
Vi løser mange af vores opgaver i et projektorganiseret samarbejde, og derfor er det vigtigt, at du kan se fordelene i denne arbejdsform, og kan lide at hjælpe dine kollegaer med at løse opgaverne.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har en systematisk og analytisk tilgang til arbejdet med data, systemer og processer.
- Er god til at skabe overblik og struktur over komplicerede opgaver og sammenhænge.
- Har en proaktiv og løsningsorienteret tilgang til dine arbejdsopgaver.
- Har en høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse.
- Kommunikerer positivt og konstruktivt.
Send din ansøgning vedhæftet CV og eksamensbevis via linket "Søg stillingen" senest den 5. juni 2023.
Samtaler afholdes løbende.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Steffen Uglvig Jensen på tlf. 72 37 04 28 eller souschef Lykke Toftlund Andreasen på tlf. 72 37 46 61.
Vi forventer at bruge en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Tiltrædelse er den 1. august 2023 eller tidligere efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Rammerne for dit arbejde vil være i de nyistandsatte og moderne lokaler i Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168669&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840470