BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Børn der leger godt trives og udvikler sig - vil du være med til at lege med børnene?
Har du lyst til at være en del af et fagligt team, der der sikre det enkelte barns mulighed for, at være en del af større og mindre fællesskaber?
Har du en positiv indstilling til opgaveløsningen og ser muligheder frem for begrænsninger?
Trives du i et arbejdsliv, der både byder på ro, fordybelse og til tider dage, hvor vi løber lidt hurtigere?
Så er det måske dig vi søger til en medhjælperstilling på 33t/u fra 1. september 2024.
Velkommen til din nye arbejdsplads
Børnehaven Engmarken er en lille børnehave beliggende i en skøn gammel villa i Kastrup. Børnehaven er normeret til 40 børn som fordeler sig på to stuer. Krudtuglerne bor i stuen og Spilopperne på 1. sal. Medhjælperstillingen bliver ledig hos Spilopperne. Selvom vi stueopdelte arbejder personalet sammen som et team og alle ansatte har et godt kendskab til alle børn og forældre. Aktiviteterne i huset foregår ligeledes på tværs af stuerne flere gange om ugen. Vi tager ofte på tur ud i lokalområdet enten på gåben, med vores to el-ladcykler og indimellem med bus og metro. Børnehaven ligger tæt på strand, havn og andre skønne oaser. Personalet er særligt optaget af natur og science samt leg og bevægelse og vi er altid meget mere optagede af processen end produktet.
Her er din hverdag
Personalet i børnehaven er forholdsvis nye og er i gang med at oparbejde en god organisering og daglige strukturer der tilgodeser børneperspektivet og sikrer trivsel og udvikling hos det enkelte barn. Vi er kommet langt i processen og arbejder ud fra en fælles ramme, der indbefatter et årshjul med månedstemaer, ugentlige aktivitetsplaner og dagsskemaer.
Dine arbejdsopgaver vil eksempelvis være:
- deltagelse i praktiske opgaver, som oprydning og bleskift mm.
- skabe aktiviteter for og sammen med børnene i store og mindre grupper - både sammen med kolleger og alene.
- deltagelse i stuemøder, personalemøder ol.
- dialog med forældre om barnets hverdag.
Dette skal du kunne
Som medarbejder i børnehaven Engmarken forventer vi at du:
- kan arbejde tålmodigt og evner at skabe trygge relationer til alle børn.
- har en positiv indstilling til dine arbejdsopgaver.
- Du har stærke samarbejdskompetencer, både når det kommer til kolleger og forældre.
- Du er glad for at lege og kan sætte dig selv i spil sammen med børnene.
Det er vigtigt, at du kan se dig selv aktivt deltagende i fx fantasilege som mor, far og børn eller røver og politi. Du skal have lyst til, at være i bevægelse på legepladsen og er igangsættende af lege både inde og ude.
Vi er en lille arbejdsplads med få medarbejdere og det er vigtigt, at vi er fælles om at skabe det gode arbejdsmiljø. Du skal derfor have mod på at biddrage til den faglige udvikling i huset og kunne reflekterer sammen med dine kolleger. Du støtter op om de faglige processer og loyal overfor de aftaler du indgår med dine kolleger. Der er også brug for at alle ansatte indimellem er fleksible i deres arbejdstid, så vi kan dække hinanden ind ved ferie, sygdom og ol.
Det kan du forvente hos os
Du vil blive en del af et team, hvor pædagogikken altid er på dagsordenen og ledelsen er tæt på ved bl.a. at have skemalagte børnetimer. Personalet er sammensat af fire pædagoger (hvoraf en er leder og en er souschef), en pædagogisk assistent (der skal læse merit til pædagog), to medhjælpere og et par faste vikarer.
Der er både høj faglighed og plads til at have det rart sammen. Vi snakker om det der svært, fokuserer på stjernestunder og griner sammen.
Der er mulighed for faglig udvikling og jævnlig sparring med kolleger og leder ved behov. Dine arbejdsopgaver vil matche dine kvalifikationer og der er åbenhed for, at den enkelte medarbejdes forskellige kompetencer kan komme i spil.
Vi har byens sødeste børn og forældre og du vil komme til at opleve forskellige nationaliteter og kulturer, der er med til at sætte præg på pædagogikken i huset.
Mere om os
Hvis du er blevet nysgerrig, og vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Sascha Sørensen på telefon 29409465.
Ansættelsen er på 33t/u fra 1. september 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler løbende indtil rette kandidat er fundet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med FOA efter forhandling.
Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest og indhentes børneattest. Ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Tårnby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Tårnby Kommune, Amager Landevej, 2770 Kastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6071012