Erfaren projektleder til HR-udviklingsprojekter på Københavns Universitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at drive større HR-projekter på landets største universitet, særligt de meget organisatorisk forandrende af slagsen? Og motiveres du af at indgå i en tværfaglig sektion, der arbejder tæt sammen med brugerne om indsatser, som udvikler organisationen? Så har du nu muligheden for at være med til at indfri visse af Københavns Universitets ambitioner om udvikling på HR-området.

Jobbet

Stillingen er placeret i Fælles HR som understøtter Københavns Universitets overordnede opgave med at skabe de bedste rammer for forskning, uddannelse og formidling af ny viden til gavn for samfundet. HR har en ambition om at være en strategisk forankret og tæt sammenspillet organisation, som sikrer, at de HR-faglige projekter er værdiskabende og effektive til gavn for universitetet, dets ledere og medarbejdere.



Du vil i første omgang få ansvar for at drive projekter, der omhandler kompetence- og karriereudvikling. Hvad angår de videnskabelige medarbejdere, handler dette bl.a. om videreudvikling af KU’s meriteringskriterier, evaluering af KU’s forfremmelsesprogram fra lektor til professor og indsatser målrettet specifikke målgrupper fx tenure track adjunkter og lektorer. Hvad angår de tekniske og administrative medarbejdere, tager de store indsatser du arbejder med, afsæt i en administrativ reform, der er sat i gang på KU i 2023, hvor der bl.a. skal arbejdes med servicekultur, tilgængelighed og trivsel og udviklingsmuligheder for medarbejdere og ledere i administrationen. Du får mulighed for at anvende din faglighed og evner til samskabelse i arbejdet med at udvikle nye indsatser. Det kan fx være indsatser, der kan tydeliggøre karriereveje, sikre rette kompetenceudviklingstilbud og understøtte intern mobilitet for visse grupper på tværs af KU. Dette i tæt dialog med kollegaer i HR Udvikling og Arbejdsmiljø.



Vi tilbyder

Du får din daglige gang på et internationalt anerkendt eliteuniversitet, i historisk smukke bygninger midt i hjertet af København, der bl.a. har som målsætning at være en fremragende arbejdsplads for sine medarbejdere. Vi har fokus på, at du kan tilrettelægge dine opgaver, så der er balance i arbejdslivet, og vi understøtter, at den enkelte oplever en stor selvstændighed og fleksibilitet i opgaveløsningen. Vi lægger vægt på faglig sparring i et forpligtende teamsamarbejde, og vi tilbyder gode muligheder for faglig inspiration, udvikling og løbende kompetenceudvikling.



  • Spændende projektledelsesopgaver med fokus på udvikling af organisationen
  • Muligheden for at sparring med projektejere og andre projektledere, lede projektdeltagere samt rapportere og rådgive øverste ledelse og styregrupper på bl.a. fremdrift, økonomi og tidsplan
  • Et professionelt projektmodel set-up og et stærkt fagligt fællesskab og netværk blandt projektledere på KU
  • Muligheden for at yde konsulentstøtte, formidle og facilitere fx ved afvikling af workshops
  • En fleksibel arbejdsform, hvor du ofte sidder tæt på dine projektsamarbejdspartnere, men også er del af et fagligt diverst team, der er dygtige til at bruge hinandens forskellige faglighed konstruktivt og styrke det tværorganisatoriske samarbejde.


Om dig

Du har evnerne og erfaringen til at understøtte den fortsatte udvikling af en stor organisation som KU i tæt dialog med kolleger, ledelse, videnskabelige og administrative medarbejdere. Du ser det som en målsætning for dit arbejde at sikre samarbejde på tværs af fagligheder og balancere fremdrift og medinddragelse. Du udvikler hurtigt et godt blik for den organisation, du bliver en del af med din politiske forståelse og tæft, og har lyst til at bidrage til at udvikle den.



Vi søger en kollega, som:

  • har erfaring med projektledelse, gerne organisationsforandrings-, kultur- eller kompetenceudviklingsprojekter, og har projektledelsesværktøjskassen i orden
  • er god til at arbejde med komplekse opgaver og bevæge sig mellem det strategiske, taktiske og operationelle niveau
  • er god til at skabe relationer og lede og trives med at gøre brug af kollegers viden og forskellige fagligheder i opgaveløsningen
  • er en dygtig og struktureret facilitator og er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
  • har erfaring med udarbejdelse af beslutningsoplæg til ledelsesfora
Du har en relevant uddannelse og det er en fordel, hvis du har kendskab til universitetssektoren og/eller HR-udvikling i den offentlige sektor.

Dette bliver du en del af

HR på Københavns Universitet er organiseret med en Fælles HR-afdeling og tre HR-centre, der er placeret på fakulteterne, men fagligt forbundet til den Fælles HR-afdeling, som ledes af en vicedirektør. HR-organisationen understøtter flere hundrede ledere, ca. 10.000 medarbejdere og en mangfoldig organisation med en ambitiøs strategi. Fælles HR sætter retningen på HR-området i samarbejde med HR-centrene. Med vicedirektøren i spidsen varetager Fælles HR en række specialer og strategiske indsatsområder. Der lægges vægt på at få skabt yderligere udvikling på HR-området med fokus på at levere god service, der hvor organisationen har mest brug for det. Vi er optaget af, at værdiskabelse og udvikling på HR-området sker i tæt tilknytning til universitetets organisation og kerneopgaver.



Du bliver en del af sektionen HR Forretningsudvikling. Sektionen består af 15 motiverede og dygtige medarbejdere, der arbejder selvstændigt, og som er optaget af at løse opgaverne med høj kvalitet og godt humør. HR Forretningsudvikling bidrager til den løbende udvikling af den samlede HR-indsats på KU gennem tværgående samarbejde med organisationen og på tværs af administrative enheder, og ved at arbejde med bl.a. HR-strategi, organisationsudvikling, projektledelse, porteføljestyring, procesoptimering kommunikation, data, analyse, digitaliserings- og ledelsesstøtte samt journalpraksis.



Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge. Ansættelse sker efter overenskomst mellem AC og Finansministeriet som specialkonsulent eller chefkonsulent, afhængig af erfaring og kompetencer. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Arbejdsstedet er Krystalgade 25, København K.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sektionschef Iben Rørbye på tlf. 51489401.

Ansøgningsfrist den 13. august 2023. Samtaler holdes løbende.



Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.



Send din ansøgning elektronisk, vedlagt CV og evt. relevant dokumentation via jobsiden http://jobportal.ku.dk/administrative-og-forskningsunderstoettende-stillinger/ (klik på "Søg stillingen" nederst i opslaget.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Tårnby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

KU - FA - Kbh K, Universitetsfirkanten, Nørregade 10, 1165 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1307&ProjectId=159658&DepartmentId=19014&MediaId=4632&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873103

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet